Geloof mij vooral níet

Geloof mij vooral níet

Je hebt denkfoutjes en Denkfouten. Misvattingen uit de laatste categorie kunnen verlammende effecten hebben op de groepen, organisaties en samenlevingen die ze huldigen. "Wie niet met mij is, die is tegen mij" is er zo een. Religieus van oorsprong, maar fnuikend voor...

Wie repareert jouw fouten?

Wie repareert jouw fouten?

Hij had er zijn handen vol aan. Zeg maar gerust een dagtaak. Aan het repareren van kozijnen, brandnieuwe kozijnen om precies te zijn. Hij repareerde al jaren kozijnen die zo uit de fabriek kwamen. Want daarna ging het fout. Al voordat ze gemonteerd waren, hadden...

De afdeling klantensorry

De afdeling klantensorry

Ze deden veel goed. Ze namen de telefoon snel op, ze regelden een monteur die telkens snel ter plaatse was. Ze repareerden dat wat ze konden repareren en bedankten ons voor de melding. Ieder keer weer. Zelfs de baas verscheen op zaterdagmiddag in eigen persoon om onze...

Hoe moeilijk kan het zijn?

Hoe moeilijk kan het zijn?

Waarschijnlijk ken jij ze ook wel. Die ondernemers die de groei lijkt aan te waaien. Die in crisis én in hoogconjunctuur jaar na jaar maar blijven plussen. Het lijkt wel of iedereen die ze tegenkomen klant bij ze wordt. Ze beginnen aan de ene onderneming na de andere...

Momentum; natte vinger en wind mee?

Momentum; natte vinger en wind mee?

Ik moet er erg om lachen altijd. Om de blogs en artikelen over de kantoorjungle, de management mythes en de bullshit bingo's. Het ontzenuwen van de vaagklets en de dikpraat van "consultantanttypes" is een gat in de markt. Een gat voor stukjesschrijvers die, als ze er...

Veranderen wat goed gaat

Veranderen wat goed gaat

Waarom zou je veranderen wat goed gaat? Never change a winning team.  Daar waar het prima loopt, waar kansen in overvloed zijn, waar de groei als vanzelf komt, daar is de voedingsbodem voor verandering schraal. En toch kunnen er redenen zijn om de dingen anders...