Hoe donder stelen je reputatie kan redden

Hoe donder stelen je reputatie kan redden

Met de billen bloot is niet het favoriete standje van de meeste organisaties. Toch komt ooit een dag, dat je als manager of woordvoerder het vuur aan de schenen gelegd krijgt, over je vuile was en de boter op het hoofd. En dan verschijn je voor de camera. Bij de...

read more
Geloof mij vooral níet

Geloof mij vooral níet

Je hebt denkfoutjes en Denkfouten. Misvattingen uit de laatste categorie kunnen verlammende effecten hebben op de groepen, organisaties en samenlevingen die ze huldigen. "Wie niet met mij is, die is tegen mij" is er zo een. Religieus van oorsprong, maar fnuikend voor...

read more
Wie repareert jouw fouten?

Wie repareert jouw fouten?

Hij had er zijn handen vol aan. Zeg maar gerust een dagtaak. Aan het repareren van kozijnen, brandnieuwe kozijnen om precies te zijn. Hij repareerde al jaren kozijnen die zo uit de fabriek kwamen. Want daarna ging het fout. Al voordat ze gemonteerd waren, hadden...

read more
Een beetje klantpijn

Een beetje klantpijn

Dat ze alleen nog maar een huurauto in een kleinere dan de bestelde klasse hebben. Vervelend! Maar dat ze na wat bellen heen en weer, dan toch en zelfs een luxere te pakken hebben weten te krijgen voor je. Kosten van de maatschappij natuurlijk. Dat er maar een kamer...

read more
De afdeling klantensorry

De afdeling klantensorry

Ze deden veel goed. Ze namen de telefoon snel op, ze regelden een monteur die telkens snel ter plaatse was. Ze repareerden dat wat ze konden repareren en bedankten ons voor de melding. Ieder keer weer. Zelfs de baas verscheen op zaterdagmiddag in eigen persoon om onze...

read more
Hoe moeilijk kan het zijn?

Hoe moeilijk kan het zijn?

Waarschijnlijk ken jij ze ook wel. Die ondernemers die de groei lijkt aan te waaien. Die in crisis én in hoogconjunctuur jaar na jaar maar blijven plussen. Het lijkt wel of iedereen die ze tegenkomen klant bij ze wordt. Ze beginnen aan de ene onderneming na de andere...

read more
Voor een goede kop moet je glippen

Voor een goede kop moet je glippen

Een kop kan je maken en een kop kan je breken. Iedereen die wel eens een interview heeft gegeven, weet hoe je verrast kunt worden door een krantenkop die nergens op slaat. Koppen worden dan ook niet gemaakt om de lading te dekken, maar om de aandacht te trekken. Pas...

read more
Momentum; natte vinger en wind mee?

Momentum; natte vinger en wind mee?

Ik moet er erg om lachen altijd. Om de blogs en artikelen over de kantoorjungle, de management mythes en de bullshit bingo's. Het ontzenuwen van de vaagklets en de dikpraat van "consultantanttypes" is een gat in de markt. Een gat voor stukjesschrijvers die, als ze er...

read more