Het kan toch niet zo zijn dat ..
We zitten in de ontkenningsfase van een rouwproces. Rouw om het verlies van een levenswijze van welvaart en vrijheid die ons zo dierbaar was. En voor we
Ingewikkelde oplossingen bestaan niet
Het is gewoon niet waar. Dus accepteer het dan ook niet, het argument "dat het ingewikkelder is dan je denkt." Neem geen genoegen met dit doekje voor het bloeden. Problemen worden nooit opgelost door complexiteit te benadrukken. Er bestaan geen ingewikkelde...
Gevestigd zijn is een valkuil
Gisteravond at ik bij een restaurant hier om de hoek. Het was prima verzorgd; precies als in 2012, toen ik er de vorige keer was. Al die jaren ertussen is het niet bij mij opgekomen om er terug te gaan. Het was open, maar niet in mijn gedachten. Bedrijven kunnen...
Hoe donder stelen je reputatie kan redden
Met de billen bloot is niet het favoriete standje van de meeste organisaties. Toch komt ooit een dag, dat je als manager of woordvoerder het vuur aan de schenen gelegd krijgt, over je vuile was en de boter op het hoofd. En dan verschijn je voor de camera. Bij de...
Geloof mij vooral níet
Je hebt denkfoutjes en Denkfouten. Misvattingen uit de laatste categorie kunnen verlammende effecten hebben op de groepen, organisaties en samenlevingen die ze huldigen. "Wie niet met mij is, die is tegen mij" is er zo een. Religieus van oorsprong, maar fnuikend voor...
Wie repareert jouw fouten?
Hij had er zijn handen vol aan. Zeg maar gerust een dagtaak. Aan het repareren van kozijnen, brandnieuwe kozijnen om precies te zijn. Hij repareerde al jaren kozijnen die zo uit de fabriek kwamen. Want daarna ging het fout. Al voordat ze gemonteerd waren, hadden...
Een beetje klantpijn
Dat ze alleen nog maar een huurauto in een kleinere dan de bestelde klasse hebben. Vervelend! Maar dat ze na wat bellen heen en weer, dan toch en zelfs een luxere te pakken hebben weten te krijgen voor je. Kosten van de maatschappij natuurlijk. Dat er maar een kamer...
De afdeling klantensorry
Ze deden veel goed. Ze namen de telefoon snel op, ze regelden een monteur die telkens snel ter plaatse was. Ze repareerden dat wat ze konden repareren en bedankten ons voor de melding. Ieder keer weer. Zelfs de baas verscheen op zaterdagmiddag in eigen persoon om onze...
Hoe moeilijk kan het zijn?
Waarschijnlijk ken jij ze ook wel. Die ondernemers die de groei lijkt aan te waaien. Die in crisis én in hoogconjunctuur jaar na jaar maar blijven plussen. Het lijkt wel of iedereen die ze tegenkomen klant bij ze wordt. Ze beginnen aan de ene onderneming na de andere...